„Magyarország mindannyiunké, a jövő a baloldalé!”

 

 

 

 

 

ARCHÍVUM

ITT


2012 SZEPTEMBERIG AZ ÉLŐ ADÁS SZÜNETEL
 
 

Segítség itt: +36-20-9151549

Legfontosabb hinni, amikor a legnehezebb elhinni. A növekedés nem jár lármával.

 

Archívum itt!

  (A műsorok pár napos késéssel kerülnek be az archívumba.)

Kapcsolat: balegyenes.mebal skype-címen

femilia17@gmail.com

Bejelentkezés



A bejelentkezést csak az oldal szerkesztőinek kell használniuk.

Eseménynaptár

Május 2012
H K Sze Cs P Szo V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

RSS Hírcsatorna

MEBAL hírek

Mozgalmunk fővédnöke: Mészáros István

További információk és néhány írása az Eszmélet folyóiratban >>>

Most, amikor a dolgozókból egyre nehezebb a valság miatt kisajtolni a profitot, eljött a közösségi termelés, a közvetlen dolgozói tulajdonlás, a társadalmi tulajdon lehetőségének új korszaka. A MEBAL 2012. június 23-án 10,00-14,00 óra között a Kossuth Klubban rendezi meg a következő Közösségi Termelők Országos Értekezletét! Készülj rá!

A gyurcsányizmus III. PDF Nyomtatás E-mail
2010. október 13. szerda, 20:08

A gyurcsányizmus – kísérlet a liberális burzsoázia egységének megteremtésére a baloldal kárára

Az osztályelemzés szintjén a gyurcsányizmus lényege nem más, mint a baloldal betagozása egy olyan pártkoalícióba, amely a liberális burzsoázia egységének megteremtését szolgálja a konzervatív nacionalistákkal szemben. Gyurcsány annak a burzsoáziának a legtekintélyesebb képviselője, amely politikailag eredetileg az SZDSZ-ben („nyugatos liberálisok”) képviseltette magát a leghangosabban, de az MSZP is az ő fogságában létezett. Ezt a szövetséget a gyurcsányizmus mostanában kiszélesítené: a bukott MSZP romjait

nemcsak a „nyugatos liberálisokkal”, hanem az MDF maradványaival, a „nemzeti liberálisokkal” is egyesítené. E nemes, de legalább is kifizetődő cél érdekében természetesen vinné magával az MSZP tagságát, infrastruktúráját és pénzét is. A megzavarodott MSZP, csúcsán a néhány tucat politikából jól megélő emberrel, nem is tud, és nem is igen akar ellenállni egy ilyen nyomásnak. Nem más ez, mint a parlamentáris baloldal politikai megsemmisítésének, az MSZP felbomlásának, végső elkorcsosulásának legutolsó állomása.

 

A gyurcsányizmus „társadalomfilozófiáját” az ún. szociálliberális értelmiségiek, az ex-miniszterelnök ideológusi stábja alkotta meg. A gyurcsányizmus lényege, hogy a liberális polgárság érdekeinek megfelelően elhiteti: a munka és tőke érdekei sok ponton egybeesnek, céljaik közösek. Ahogy a Demos Alapítvány egyik tanulmánya megfogalmazza:„mind a dinamikus gazdasági fejlődés, mind a társadalmi kohézió olyan célok, amelyek nélkül nem képzelhető el a felzárkózás az EU fejlettebb országaihoz”. (Dessewffy Tibor- Deák Kinga: Létezik-e Gyurcsányizmus?) Ez a megállapítás a gyurcsányizmus és a mögötte álló liberális értelmiség kétségtelenül leghamisabb feltételezése. Cinikus csúsztatás ez két értelemben is. Hiszen minden komolyan vehető közgazdász, szociológus, történész, politológus, szociálpolitikus éppenséggel azt hangsúlyozza az elmúlt 20 év tapasztalatai alapján, hogy Magyarországon az új kapitalizmus, a tőkerendszer a régi rendszerhez képest milliók élethelyzetét rombolta le: nemhogy integrálta volna a társadalmat, nemhogy növelte volna a társadalmi kohéziót, hanem korábban elképzelhetetlen egyenlőtlenségeket, szociális és kulturális kirekesztést, lesüllyedést hozott milliók számára. A tulajdonosok és tulajdonnélküliek közé gazdasági és szociális falat húzott.

A gyurcsányizmus másik hazugsága, hogy a baloldal (vagy a nemzet?) alapvető „küldetése” a „Nyugat utolérése” az EU-n belül. A jobboldali, „nemzeties” konzervativizmus maga is ebből az utópisztikus gondolatból közelít a valósághoz annak ellenére, hogy a valóság évszázadok óta nem engedelmeskedik ennek az „utolérési” óhajnak. Kelet-Európában már a 19. századi reformutópiák Nyugat-Európa utoléréséből indultak ki. Utolérni azonban sem szociális, sem gazdasági téren nem lehet, mert a nyugat-európai centrum és a kelet-európai félperiféria viszonya alapvető gazdasági és szociális egyenlőtlenségekre épül, függetlenül a mostani világgazdasági válságból következő kilábalási kísérletektől. Gyurcsány Ferenc és a mögötte álló értelmiségi kör ezzel az utópiával (is) igyekszik felszámolni a baloldali gondolkodást Magyarországon: hol a már Angliában is bukott blairista „harmadik útra” hivatkoznak, hol valamilyen más böszme utópiára. A gyurcsányizmus úgy tesz hallatlan elbizakodottságában, mintha Marx társadalomfilozófiai kiindulópontjait és következtetéseit a történelem megcáfolta volna. A gyurcsányisták még mindig Marx-szal vívják a legengesztelhetetlenebb ideológiai harcot, amennyiben Marx óta az igazi baloldal a munka-tőke ellentétének a kapitalizmuson belüli megszüntethetetlenségéből indul ki. Marx és követői (Engels, Luxemburg, Lenin, Gramsci, Korsch, Sartre, Lukács, Mészáros és sorolhatnánk hosszan) mindig úgy vélték, hogy bármiféle egyenlőség és szabadság követelése csak akkor értelmes, ha azt a gazdasági viszonyokra, illetve a társadalmi osztályok, az osztálykülönbségek megszüntetésére is értjük. Gyurcsány és követői elfejtették azt a mintegy 183 millió halottat (Ld. Eric Hobsbawm: Szélsőségek kora), akik háborúk során a 20. században erőszakos halállal haltak meg hatalmi, piaci, illetve végső soron profitérdekekért: I. világháború 20 millió halott, második világháború több mint 50 millió halott, milliók haltak meg az antikolonialista mozgalmak elleni háborúkban. Továbbá négy millió áldozata volt az amerikaiak vietnami, délkelet-ázsiai háborújának, milliók haltak meg az afrikai kontinensen az érdekszférákért folyó véres összecsapásokban, és akkor még nem szóltunk a görög ezredesekről, Pinochetről, Indonéziáról és más olyan tömegmészárlásokról, amelyek elválaszthatatlanok a tőkerendszer működésétől. A XXI. század sem indult biztatóan e tekintetben. A gyurcsányizmus a liberális burzsoázia öntudatra ébredése a baloldal eltiprása, meghamisítása útján. Az a liberális polgári irányzat, amely sok éve folyamatosan kisajátítja a baloldal népszerűségét, naiv táborát, infrastruktúráját, újságjait és egész hagyományát, hogy mindezt saját szolgálatába állítsa.

A munkáscsaládból milliárdossá avanzsált Gyurcsány (és haszonleső köre) szánalmas ideológiai teljesítményére most már egész sor mentegető magyarázat született, amelyeknek végső célja a szégyentelenül bukott politikus visszahozatala a „nagypolitika” színpadára. Ebben az értelemben a gyurcsányizmus a baloldali elmélet nevetségességig leegyszerűsített, szánalmas megcsúfolása, amelyben már a bernsteini tradíció elemei is kilúgozódtak. Ennyiben a gyurcsányizmus végképpen kitette a kettős keresztet a szociáldemokrácia sírhantjára, amelynek életképességére 20 éven keresztül hivatkozott.

 

Hozzászólások  

 
0 #49 krausz 2010-10-26 10:51 Nézd Sanyi, én nem személyesen fogom fel a dolgot - ellentétben veled. Nekem Gyurcsánnyal sincsen semmilyen személyes bajom, nem is volt. Én elvileg vetem fel a kérdést. Veled ellentétben úgy látom és ezt kellett volna megértened, hogy ha valóban tisztázó vitát akarasz, le kell szögezni: a gyurcsányizmuss al az MSZP-nek vége. Ez nem Mebal-ügy, ez egy politikai kérdés, amely kettőnk vitája csupán, plusz még egy-két ember. Ezért se sértődj meg. Igen, történelmi felelősséget tulajdonítok nektek abban, hogy a Baloldali Tömörülés gyakorlatilag az MSZP-vel együtt felszámolódott, a csapat "elárult" mindent abból a hagyományból, amelyet a korábbi időkben felhalmoztunk. Te ott maradtál felszámolási biztosnak. A te dolgod, akár el is tudom fogadni emberi síkon. De az közügy, hogy a gyurcsányizmusr ól lerántsuk a leplet, amely az MSZP újjáalakításána k jelszavával végképpen ellopja az MSZP tagságától a pártot és infrastrukturál isan is egy szimpla burzsoá, értsd polgári szervezetté alakítja ezt. Ti ezt még mindig menedzselitek. Te is, Sanyi. Lehet, hogy ezt kell csinálnod, node mondjuk azt, hogy erről ne beszéljünk? A régi barátsággal üdvözöllek: KT Idézet
 
 
0 #48 saaanya 2010-10-25 15:53 43 hoz Zollai Andrásnak.
András!
Nagyobbrészt egyetértettünk, csak azt nem értem, hogy miért a mondanivalóm talán nem helyesen megfogalmazott kis része ragadott meg, miért nem a Tamás elemzésének igenlésén túlmenő, pozitív dolgok, javaslatok, Így egy pozitív spirál helyett negatív indukálódik. Hidd el, én is jót akarok, az a célom a valódi baloldal felépüljön és megerősödjön. Abban igazad van, hogy az elemzés ezt nem akadályozza, ellenkezőleg, segíti. De én nem is állítottam, hogy akadályozza, a szövegkörnyzet is az elemzésen túlmutató politikai feladatokról szól. Ezért a 45-ben írt első mondatod nem fedi a szándékomat. Ha a pozitívokat nézed, magad is láthatod, hogy ez így van Talán szerencsétlenül állítottam szembe a Tamás elemzését a MEBAL politikai feladataival, de itt nem az elemzés elutasítása (a stílusának bírálata mellett), hanem a MEBAL segítése vezérelt.
Idézet
 
 
0 #47 saaanya 2010-10-25 15:25 Kedves Tamás!
Nem lenne baj, ha néha elolvasnád, hogy mire, mit írsz. Engem személyemben többször megbántottál, olyat tulajdonítasz nekem, amit sose nem gondoltam, pláne nem írtam. Én sose állítottam, hogy a Gyurcsány elemzésed nem korrekt, Te viszont Gyurcsány helyett engem szidalmazol, mintha én Ő lennék. Vele vitatkozz, ha bajod van, hiszen a mostani felháborodásod is neki szól. Én nem Ő vagyok és nem osztom a nézeteit, nem gyártok ideolódiát a védelmére, ellenkezőleg, egy más vetületben pontosan azt állítom, amit Te, hogy nem baloldali.(olvasd el a Zollainak írtakat) A kettőnk vitájának csak egy része Gyurcsány, ahol én azt mertem állítani, hogy politikailag nem aktuális, hogy a MEBAL a Gyurcsánnyal harcol. Ez egy nézőpont és azt is el tudom fogadni, hogy tévedek, ezért még téged nem szedlek ízekre. A vitánk másik része, hogy én az MSZP-ben még ott vagyok, ezért mindennek lehordasz, ez nem csúsztatás, olvastasd el bárkivel az irományod, nekem fog igazat adni. Te nagyon sokáig ott voltál, senki se kért ezért számon, megvilágosodtál , kiléptél, ez ugyanúgy a Te szuverén jogod, ahogy az enyém. Hova menjek, ha az egyik barátom állandóan bánt, olyanokat tulajdonít nekem, amiről szó sincs. Mi lesz, ha tényleg valami elvi vitáról lesz szó: széthasítasz? Továbbra is Barátsággal.
Idézet
 
 
0 #46 krausz 2010-10-24 22:41 Nem Sanya, csúsztatsz és ez nem szép dolog. Senki nem mocskolódott, még kevésbé szidalmazott. Ezt te találod ki. Itt elemzés zajlik. Ez nem maradhat el. A gyurcsányizmus jellemzése mindhárom szövegben korrekt és nem személyeskedő. De te azért berzenkedsz ez ellen, mert azt az illúziót képviseled magad is, hogy az MSZP alkalmas a Fidesszel szemben baloldali váltópártként cselekedni. Kettős tévedés ez. Sem váltópártként, sem baloldali pártként nem tud cselekedni. Aki ezt vitatja, annak bizonyítékokat kellene felhoznia, de még senki sem tudott. Te a nemzeti burzsoázia és a multinacionális nagytőke örökösen ismétlődő alternatívájábó l indulsz ki. Ma már ebből ki kellene lépned. Ennyire nem lehet tanulni a történelemből? Újjá kell szervezni a baloldalt, ebben Gyurcsánynak már nem osztanak szerepet, hiszen, amit ő képvisel most az egyértelműen a burzsoázia egy frakciójának politikai újjászerveződés i kísérlete. Támogasd ezt, szíved joga, de akkor itt ne beszéljünk semmi baloldalról :) Idézet
 
 
0 #45 Zollai András 2010-10-24 16:59 Saaanyaának nem az volt a problémája, hogy túl sokat foglalkozunk a kérdéssel, hanem hogy egyáltalán foglalkozunk vele.

Azoknak, akik a cikkeket kommentálják, speciális érdeklődésük van egy speciális témában: attól, hogy ezzel kevesebbet foglalkoznak, nem fognak automatikusan többet foglalkozni mással

Ezek nem alternatívák!

Mint ahogy pl. én sem foglalkozom kevesebbet a Mebal egyéb ügyeivel attól, hogy itt elolvasgatok, elírogatok..
Szubjektív megfigyelésem és állításom, hogy a "pörgős" témák nagyban emelik a honlap látogatottságát , olvasottságát!
Idézet
 
 
0 #44 amari 2010-10-24 15:36 Saaanyának igaza van. Ennyi már éppen elég a gyurcsányizmus taglalásából, nem kell túldimenzionáln i. Tisztáztuk, kész. Ne ragadjunk bele. A mebal nem erre jött létre. Helyes, ha megteszi amit kell, de ne rágódjon a csonton sokáig. Idézet
 
 
0 #43 Zollai András 2010-10-24 11:44 "A Mebalnak ki kell építeni saját szervezetét, meg kell találni az infrastrutúra és annak működtetési forrását, de a legfontosabb: ki kell izzadnia egy, a tömegek számára is érthető, egyszerű baloldali programot. A jelenlegi nem az, hosszú, érthetetlen vitatható, így aligha válik anyagi erővé a tömegekben. Politikai erővé pedig ezek hiányában nem lehet válni.Tehát a MEBALnak itt és most baloldali program, működő szervezet, infrastruktúra kialakítása szükséges. Ha ez megvan, akkor nem kérdés, hogy mozgalom vagy párt: politikai párttá kell alakulnia és baloldali arccal résztvennie a mindennapi küzdelmekben. Így fogja meghódítani a tömegeket."

Kedves Saaanya!

Ezt értem és egyet is értek vele.
Csak azt nem értem: hol akadályozza ezt, ha kielemezzük és bemutatjuk a "gyurcsányizmus" igazi lányegét?

Szerintem pontosan segíti. Üdv ZA
Idézet
 
 
0 #42 saaanya 2010-10-24 08:17 Kedves Gruz!
Azt hiszem a Gyurcsány szerepében nincs vitánk, nyilvánvaló vált immár, hogy polgári ideológiát képvisel, a baloldalt politikai ambicióira használta és használja fel jelenleg is, báránybőrbe bújt farkas. Abban sincs vitánk, hogy szervezet, infrastruktúra és anyagi források kellenek. A vita abban van, hogy, hogy itt és most a MEBALnak Gyurcsány ellen kell-e harcolni. Én azt állítom, hogy ez nem most aktuális, ebben persze tévedhetek. Tamás nem akarja megérteni, hogy megint más a helyzet MSZP-n belül: ott igen, ott kell a küzdelem, annak viszont másak az eszközei.Ott viszont belül kell lenni.
A Mebalnak ki kell építeni saját szervezetét, meg kell találni az infrastrutúra és annak működtetési forrását, de a legfontosabb: ki kell izzadnia egy, a tömegek számára is érthető, egyszerű baloldali programot. A jelenlegi nem az, hosszú, érthetetlen vitatható, így aligha válik anyagi erővé a tömegekben. Politikai erővé pedig ezek hiányában nem lehet válni.Tehát a MEBALnak itt és most baloldali program, működő szervezet, infrastruktúra kialakítása szükséges. Ha ez megvan, akkor nem kérdés, hogy mozgalom vagy párt: politikai párttá kell alakulnia és baloldali arccal résztvennie a mindennapi küzdelmekben. Így fogja meghódítani a tömegeket.
Idézet
 
 
0 #41 saaanya 2010-10-24 07:45 Tamás!
Az elvakultság rossz tanácsadó! A gyurcsányi immár zsigeri gyűlöleted megakadályozn abban, hogy felismerd, ha másnak nem teljesen az a következtetése Gyurcsánnyal szemben, mint a Tied, attól az még nem áruló,bánatbalo ldali vagy viccfigura. Egyáltalán szerinted az helyes, ha ilyen gyűlölködően személyeskedsz a barátaiddal? Már máskor is írtam, hogy én sose neveztelek el, meg személyeskedtem veled, pedig Te is ott voltál a Gyucsány mellett nem is akárhogy és akármeddig. Azért mert most megvilágosodtál , nem kell másokat elmarasztalni és különösen nem ilyen személyeskedően . Különösen akkor, ha azt se tudod, hogy a másik egyébként mit tevékenykedik. Sőt, ha látod, hogy érdekli a MEBAL, akkor vajon az ilyen durva személyeskedés vonza vagy taszítja. Azt, hogy az ember egy szervezetben mikor dönt, az sok tényező függvénye, ezt Te is nagyon jól tudod. Ott, nem Gyurcsány mellett, vannak közvetlen barátaim is, akikre számíthatok, a Mebalban két barátom van, akik közül az egyik állandóan lefikáz és durván személyeskedik. Te kit választanál?
További barátsággal: Saaanya
Idézet
 
 
0 #40 gruz 2010-10-23 07:22 Azt hiszem Krausz Tamás (tapasztalatból is) helyesen látja Gyurcsány szerepét, és ami fontos nagyon-nagyon jól érzi a veszélyességét. Ez pedig abban (is) áll, hogy amikor az emberek rájönnek, hogy a "nagy átverés" kormányát meg kell buktatni, akkor ő (GYF) már a "baloldalt" tökélesetesen maga alá gyűrte. És így fog ez az ország hintalovazni a "liberális" és a "nacionalista konzervatív" nagytőke pártjai között.
A másikban kérdés amit felvet, azt pedig nagyon meg kell gondolni, mert egy tőkés államban a politizáláshoz tőke, infrastruktúra kell. Tehát a véleményén kívül ez az álláspontját is komolyan kell venni. Remélni, óhajtani lehet, de tenni valóban abban helyzetben lehet, amiben élünk. Tehát szervezet, infrastruktúra kell a baloldalon is. (a Munkáspártnak volt, de azt az MSZP tökéletesen bedarálta). A jelenlegi a MSZP nevű négybetűs tömörülésnek van eszköze, és ami nagyon fontos NAGYON SOK BALOLDALI TAGJA. Ezek folytonos félrevezetése és hitegetése a gyurcsányi ideológia fő törekvése. A baloldali tagság és az eszköz megszerzése nem ördögtől való ötlet, mert ez lehetőség. Első lépésként egy baloldali, igazi, szocialista párt megakadályozhat ná a nac-konzerv és lib burzsoázia teljhatalmát. (Ez részemről nem megalkuvás, csak egy idős svéd barátom intése: "nincs kommunistaellen es szociáldemokrat a", ezt a Blair nevű alak feltűnésekor mondta nagy gyanakvással a saját pártja vezetőinek is). Tehát a tervek a gondolatok hosszútávúak, az életünk pedig most történik és most akarják tönkretenni.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Örömmel fogadunk minden jobbító szándékú kritikát, építő bírálatot, legyen az bármilyen alapos. A mozgalmat, vagy szervezőit becsmérlő, vagy egyéb módon bántó (személyiségi jogokat, közerkölcsöt, népcsoportot stb. sértő), valamint a mozgalom tevékenységén kívül álló témájú bejegyzéseket töröljük.

Biztonsági kód
Frissítés
Irja be a képen látható betüket,számokat:

Joomla Website Design by Red Evolution